Stabilisator startades 2004 med en tanke om att vara det lilla företagets hela administrativa avdelning. Vi arbetar utifrån ett perspektiv där vi vill erbjuda kunden mer än en ren redovisningstjänst. Vårt företag grundades med en tanke att vi skulle fungera som det mindre företagets egna ekonomiavdelning och erbjuda en helhetslösning med tjänster utöver bokföring som rådgivning, juridisk hjälp och andra administrativa tjänster som en företagare kan behöva. Vi har alltid varit noga med att stå kunden nära, detta för att skapa en djupare relation som ger oss möjlighet att förstå kunden, både företaget och personen bakom, och därigenom kunna ge bättre rådgivning.
Vår målsättning är att du skall driva ditt företag men vi ska se till att du lyckas!
Vår dörr alltid står öppen och kaffebryggaren är på! Vi ser väldigt mycket fram emot ditt besök men vi ser gärna att du skickar över dina ekonomiska underlag elektroniskt. Ett exempel på det är vårt samarbete i affärssystemet Visma Eekonomi, där många av våra kunder helt enkelt bara delar sin plattform med oss och låter oss göra allt de som de själva vill slippa.
Välkommen in på en kopp kaffe så får vi berätta vad vi kan göra för just dig!
Sagt om och av oss i Media

”Det är en fantastisk värld som öppnar sig”
Vi samarbetar med Visma Spcs och nyligen gjorde de ett kundcase där vi fick berätta om de stora fördelarna de digitala lösningarna ger våra kunder

Krönika augusti
Tidningen Balans är en branchtidning från FAR som vänder sig till deras medlemmar. Vår VD är krönikör där och i augustis krönika reflekterar hon över hur distansarbete och isolering påverkar oss.

Krönika april
Tidningen Balans är en branchtidning från FAR som vänder sig till deras medlemmar. I april skrev vår VD en krönika hur vi redovisningskonsulter bör ta ett extra ansvar så här i kristider.

Digital bokföring
Dan Brännström, generalsekreterare, FAR, och Petra Örjegren, ägare till en av Sveriges modernaste redovisningsbyråer Stabilisator, om vad bokföring är idag – egentligen. Vilken kompetens efterfrågas, vad innebär det att kunden får färska siffror och när får Skatteverket direkt access till företagen?

FARs branschdagar
Petra Örjegren, VD på byån Stabilisator i Östersund, berättar om sin syn på hållbart ledarskap och relationen till kunderna

Kunden som gemensamt ansvar
På Stabilisator i Östersund ser man inte kunden som ”min” eller ”din”. Istället försöker man se byrån som en helhet där alla medarbetare kan ta över och leda ett möte om kundansvarig inte finns på plats.

Visma Now
Överstrykningspenna i Acrobat Reader, digital räknare och två skärmar. PDF istället för papper. Petra Örjegren på redovisningsbyrån Stabilisator ger dig ett Startkit för det molnbaserade kontoret. Se vilken tech de inte kan leva utan!VISA MER

De snabbast växande byråerna i Jämtland
Under 2018 tillhörde Stabilisator en fina skaran av byråer som hade snabbast tillväxt enligt Revisionsvärlden

Den digitala byrån
Stabilisator har gått över till ett helt digitalt arbetssätt och Visma skrev under 2018 en artikel där vi delade med oss av våra bästa tips för att övergå till ett digitalt arbetssätt

Nominerad till årets framtidsbyrå 2017
2017 var Stabilisator AB nominerad som 1 av 6 som till det prestigefyllda priset ”årets framtidsbyrå”.

Rådgivaren som företagets guide
I Tidningen Balans gjordes 2017 ett reportage om hur Stabilisator fungerar som företagets guide

Extern kompetens förstärker Stabilisator AB
2016 klev Gry Flodin in som ny delägare och kontorschef i Stabilisator AB. Samtidigt valde ägarna även in en extern ordförande för att leda förändringsarbetet som krävs för att ställa om till en digital byrå